torstai 21. toukokuuta 2015

45. Tervola-nimestä kerrottua: miksi tämä blogi

Tervola oli äidinäitini tyttönimi, josta hän luopui jo parikymppisenä naimisiin mennessään. Lapsena minulle kerrottiin jotakin nimestä, koska pidettiin mahdollisena, että se sopisi minulle ja ottaisin sen. Kerrottiin, että Tervola-nimi opetti terveistä elämäntavoista ja toi siksi suuren kapasiteetin, jolla ratkoa maailman ongelmia. Parantamiseen liittyvää tietoa ja näkemystä se myös toi ja ongelmaksi muodostui, että Tervola-nimiset tuppasivat joutumaan lääkäreiksi tai sairaanhoitajiksi. Siitä olisi päässyt eroon, jos olisi onnistunut jotenkin siirtämään tuon muita kiinnostavan parantamisaiheisen näkemyksensä ja tietämyksensä parantamisesta muille, mihin muistivihkot olivat yksi keino, mutta ongelmana oli, että ne tuppasivat tulemaan varastetuiksi ja Tervola itse ei muistanut ulkoa kaikkia ohjeitaan tai edes jaksanut kirjoittaa niin paljon aina uudelleen. No, nyt netin aikakautena tämä blogi paikkaa tuon ongelman. (Nyt 747 katselukertaa, osa omiani, kun olen lukenut juuri kirjoittamani tekstin tms.) Siksi olen kirjoitellut, kun lapsena kerrottiin, että jos olisi alusta asti tehnyt muistiinpanoja siitä, mitä parantamisesta Tervola-nimen myötä oppii, niin se olisi ollut helpompi opettaa muillekin, mitä nä mä juuri erityisesti toivoivat. Niin etten tiedä, onko näillä teksteilläni parantamisesta mitään virkaa, mutta varmaan ne kiinnostavat joitakuita kumminkin, kun kehittelevät omaa näkemystään monin tavoin. Minulla on Tervola-nimi ollut nyt kymmenisen vuotta eikä kummempaa perimätietoa siihen liittyen ole minulle asti välittynyt. Sen nyt sentään teininä opin, että tunteista olisi hyötyä työelämässä, mutta äitini ei osannut sanoa, että miten.

Niinpä olen tähän blogiin pyrkinyt kirjoittamaan kaiken näkemykseni parantamisesta, taudeista yms. En ole odottanut kunnes näkemykseni olisi jossain mielessä erityisen valmis ja kenties niin monimutkainen ja moneen seiukkaan perustava, että se ei enää olisi kunnolla kommunikoitavissa, vaan pyrkinyt kirjaamaan nämä ajatukset parantamisesta sitä mukaa, kun niitä tulen ajatelleeksi. Olen erinomainen opettamaan ja hyvä kirjoittamaan ja niinpä tekstini on selvempi kuin puhuttu selitykseni ja sisältää kaiken sen, mihin aika vähäinen parantamistaitoni perustuu. Toivon, että kun muut opettelevat parantamista, he voivat halutessaan oppia tästä blogista kaiken sen, mitä Tervola-nimen myötä kenties olen oppinut parantamisesta. En tiedä, mitä varsinaista tehoa näillä arvauksilla on, mutta jotkut omin päin asioita opettelemaan kykenevät haalivat erilaisia näkemyksen palasia ja hyväätekeviä vertailukohtia eri lähteistä ja niistä kai tämä blogi voisi olla yksi.

* * *

Tällä blogilla 23.10.2015 on ollut  1187 katselukertaa. Tekstejä on 134.Olen yrittänyt säätää blogin niin, ettei se kirjaa omia katselukertojani, kun tsekkaan kirjoittamaani tekstiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti