torstai 2. helmikuuta 2012

4. Säryt ja liikeintentiot

Reippaasti liikkuessaan moni luonnostaan hahmottaa liikeintentioitaan jonkilaisina viivoina, jotka suuntautuvat kehosta aikeen suuntaan. Jos tulee huomiota tuollaiseen kiinnittäneeksi, kuo on rentoa ja lämpöistä mutta kuitenkin ihan toimeliaalla tuulella, niin noita liikeaikomusviivoja on enemmänkin: puhutaan aurasta. Jos liikkuu ja pitää kehoaan eläväisen rennosti noiden liikeaikomusten mukaan eikä kaavamaisen jäykästi kehon nähdyn ulkonäön mukaan, niin säryt lievittyvät. Kokeile myös liikkumistapaohjetta blogissani http://happinesstipsblog.blogspot.com !

Säryistä tössä blogissa kohdat 4., 7., 31., 32., 33. ja 58.

Lämmittelyohjeita http://opisuomalaisuus.blogspot.fi/2015/01/viileaan-sopeutuminen.html

3. Lihavuus ja näköaistivirikkeet ja liikunta

Jatkuvan mielihyvän tavoittelu juontaa juurensa siihen, että pitäisi osata nauttia katselemisesta päivät pitkät: värien tunteitakoskettavuus, muotojen ja rakenteiden kiehtovuus, nyanssien loputon rikkaus, kauneuselämykset ja kauniit tunnelmalliset näkökulmat sekä toki luonnon aistirikkaus! Myös kehoaistimusten kuuluisi olla jatkuvan mielihyvän lähteenä ja aina kiehtovana monimuotoisena kiinnostuksenkohteena: kokeile liikkumistapaohjetta blogissani htt://happinesstipsblog.blogspot.com !

2. Sydänvaivat ja eläväinen keho

Sydänvaivat näyttäisivat useimmiten johtuvan hartianseudun jännityksistä. Kehon ja mielen eläväinen tunnelmallinen rentous on paras. Kokeile liikkumistapaohjetta blogissani http://happinesstipsblog.blogspot.com !
* * *
Olisiko myös iloa puiden vehreydestä ja luonnollisista voimaannuttavista virikkeistä ylipäätään, samaan tapaan kuin sokeritautisille (ks. kohta 12.).

Puiden vehreydestä myös siksi, että kotimaiset puulajit opettavat tunnelmallaan vuodenaikojen kanssa elämisen taitoa, mikä vaikuttaa verenkiertoon ja elinvoimaisuuteen. Lehdettömänä aikana männyn vehreys.

* * *
Katso nyös
151. Väliin jääneet sydämenlyönnit ja elinvoimaisuuden painotus raajoissa  8.11.2015
30. Sydämen kammiovärinä ja lihaksisto 10.2.2015